2012. október 22., hétfő

A tanú - Boldog II. János Pál


Mai szentünk, Boldog II. János Pál szájából származnak a  következő szavak: „A mai embert inkább érdeklik a tanúk, mint a tanítók, és ha mégis hallgat a tanítókra, azért teszi, mert ők egyben tanúk is.
Többször megadatott nekem az a kegyelem, hogy láthattam, s egyszer még meg is érinthettem őt – még élete folyamán. Az összes ilyen találkozáskor hatalmas és véghetetlenül buzgó, szinte őrjöngő tömeg vette őt körül. Mindenki látni, hallani, érinteni akarta őt. S nem csak azért, mert ő volt az Egyház feje, mert ő volt a legfőbb tanító. Hanem azért, mert (ahogy imádkoztuk a könyörgésben) lelkünk javát szolgálta szavával és példájával. Nem csak szavával, de egész életével Istent adta nekünk. Mert tanú volt. Az egy, igaz és élő Isten hús-vér tanúja. Mindenki érezte mellette: Vele van az Isten, aki végtelenül szeret minket. Ezt pedig nem csak úgy mondom, hogy mástól hallottam. Saját magam tapasztaltam!
Ma őt kérjük, Boldog II. János Pált: Segíts, hogy mi is igazi tanúi lehessünk Istenünk szeretetének.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése