2013. július 15., hétfő

A kis dolog - nem semmi /Mt 10,34-11,1/


Aki meg akarja találni életét, elveszíti azt; de aki értem elveszíti életét, megtalálja azt.” Talán mindannyian voltunk már olyan helyzetben, mikor döntést kellett hoznunk: Isten, vagy valaki, valami más. Mikor talán egy vendég toppant be vasárnap délelőtt, mikor épp misére készültem... s nem tudtam, akkor most menjek misére, vagy maradjak a vendéggel. Vagy mikor egy baráti társaságban hirtelen az Egyház ellen fordult a téma – s nem tudtam, most szóljak-e, vagy maradjak csendben. Vagy mikor este kezdődött egy jó film a tévében, de tudtam, hogy még az esti imámat nem mondtam el. Apró döntések ezek, látszólag komoly következmények nélkül.
De éppen az ilyen helyzetekről beszélnek Jézus szavai: Aki meg akarja találni életét, vagy aki meg akarja találni a népszerűséget, az éppen hogy elveszíti azt. Aki viszint el tudja veszíteni életét, népszerűségét amiatt, mert minden helyzetben tud, és mer, és képes az Isten mellett dönteni, az nyeri meg azt a leginkább.
Ilyen kicsi, s lényegtelennek látszó döntéseken múlik, hogy mi tényleg jobban szeretjük-e az Istent.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése